چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 1 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۳:۱۷:۲۷

سفارس ساخت 64 کشتی VLCC در سال جاری

باشگاه خبری فراساحل: تعداد سفارش ساخت کشتی‎های غول‎پیکر حمل نفت (VLCC) در سال جاری به 64 فروند رسید. قیمت نفت خام در یکسال و نیم گذشته نزدیک به 60 درصد ارزش خود را از دست داده است. این خبر برای رانندگان خودرو در آمریکا خبر خوبی است چرا که میانگین قیمت بنزین در سراسر این کشور اکنون به 2.10 دلار به ازای هر گالن رسیده است که در مقایسه با قیمت سال گذشته بنزین 75 سنت کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، این خبر همچنین برای مالکان نفتکش‎ها هم خبر خوبی محسوب می‌شود. براساس گزارشات حساسیت بازار در زمینه کشتی‎های نفتکش در مقایسه با سایر بخش‎ها، همچنان مثبت باقی مانده است زیرا در این بخش، تعداد سفارش ساخت کشتی‎های غول پیکر حمل نفت (VLCC) در سال جاری  و تاکنون به 64 فروند (19.9میلیون DWT) رسیده است.

تحویل این نوع از کشتی‎ها نیز ادامه دارد. برای مثال شرکت DHT Holding در هفته گذشته یک فروند VLCC خود را از کشتی‌سازی صنایع سنگین هیوندای تحویل گرفت. نفتکش DHT Jaguar وارد بازار مقطعی نفت شد و نخستین کشتی از مجموعه شش فروندی است که قرار است تا پایان سال 2016 میلادی توسط هیوندای ساخته شوند. از سوی دیگر، منابع اطلاعاتی بر این عقیده‌اند که نرخ حمل و نقل دریایی نفت خام که در ماه اکتبر به بالاترین سطح خود در پنج سال گذشته رسیده بود ولی در ماه گذشته کاهش یافت، در همین سطح باقی خواهد ماند. کارشناسان دلیل این موضوع را توازن در عرضه محموله‌های نفتی و ظرفیت ناوگان کنونی VLCC می‌دانند.

یکی از واسطه‌های کشتی‌های VLCC در اروپا طی هفته گذشته گفت: "در ادامه سال نرخ‎ها همینطور باقی می‎ماند، این نرخ ها بالا نمی‌رود. اکنون همه به سطح درآمد روزانه 100 هزار دلار برای هر VLCC نگاه می‌کنند اما فکر نمی‎کنم این اتفاق دوباره بیافتد." گرچه قیمت سر-به-سر برای شرکت‎های مختلف کشتیرانی فرق می‎کند،اما رابرت مکلیود، مدیر اجرایی شرکت اپراتور نفتکش Frontline، اعلام کرد که این قیمت در ادامه سال برای نفتکش‌های غول‎پیکرش در سطح 27 هزار و 700 دلار خواهد بود.

نرخ حمل و نقل محموله‌های نفتی از خاورمیانه به ژاپن در هفته نخست اکتبر 2015 به روزانه 106 هزار و 381 دلار رسیده بود که بالاترین سطح آن از ماه جولای 2010 محسوب می‌شود. اما از آن پس این نرخ به روزانه 70 هزار بشکه رسیده است زیرا VLCCهای جدید بیشتری به ناوگان کشتیرانی جهان اضافه شده‌اند و برخی VLCCهای قدیمی‌تر نیز پس از تعمیرات لازم به بازار بازگشتند.



  کد خبر : 852
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :